Publicaciones

Listado de Publicaciones a marzo de 2016

2016

Bruns, B., De Gregorio, S. & Taut, S. (2016). Measures of Effective Teaching in Developing Countries. Report for the Rockefeller Foundation (Gordon Brown Commission) & DfID (Research on Improving Systems of Education program), New York & Washington, D.C., USA.

Espinoza, A. M. & Taut, S. (2016). El Rol del Género en las Interacciones Pedagógicas de Aulas de Matemática Chilenas. Psykhe, 25(2), 1–18. doi: 10.7764/psykhe.25.2.858

Fuller, B., Waite, A. & Torres Iribarra, D. (2016). Explaining teacher turnover: School cohesion and intrinsic motivation in Los Angeles. American Journal of Education, 122(5), 537-567. doi: 10.1086/687272

Martinez, J.F., Taut, S. & Schaaf, K. (2016). Classroom Observation for Evaluating and Improving Teaching: An International Perspective. Studies in Educational Evaluation, 49, 15-29. doi: 10.1016/j.stueduc.2016.03.002

Maul, A., Torres Iribarra, D., & Wilson, M. (2016). On the philosophical foundations of psychological measurement. Measurement, 79, 311–320. Doi: 10.1016/j.measurement.2015.11.001

Palacios, D. & Berger, C. (2016). What is popular? Distinguishing bullying and aggression as status correlates within specific peer normative contexts. Psychology: Research and Review, 29(10). doi: 10.1186/s41155-016-0031-y

Pérez-Cotapos, M.A. & Taut, S. (2016). Adaptación y pilotaje de un portafolio para evaluar prácticas de evaluación de aprendizajes en el aula en profesores de matemática de segundo ciclo básico [Adaptation and piloting of a portfolio for evaluating classroom assessment practices of middle school mathematics teachers], Psykhe, 25(1), 1-14. doi 10.7764/psykhe.25.1.681

Smith, P. B., Vignoles, V. L., Becker, M., Owe, E., Easterbrook, M. J., Brown, R., …Carrasco, D.,… (2016). Individual and culture-level components of survey response styles: A multi-level analysis using cultural models of selfhood. International Journal of Psychology, 51(6), 453–463. doi: 10.1002/ijop.12293

Taut, S. & Palacios, D. (2016). Intended and unintended interpretations and uses of PISA results: A consequential validity perspective [Interpretaciones no intencionadas e intencionadas y usos de los resultados de PISA: Una perspectiva de validez consecuencial.] Revista Electronica de Investigacion y Evaluacion Educativa (RELIEVE), 22(1).

Taut, S., & Rakoczy, K. (2016). Observing instructional quality in the context of school evaluation. Learning and Instruction, 46, 45–60. doi: 10.1016/j.learninstruc.2016.08.003

Taut, S., Valencia, E., Palacios, D., Santelices, V., Jimenez, D. & Manzi, J. (2016). Teacher performance and student learning: Linking evidence from two national assessment programs. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 23(1), 53-76. doi: 10.1080/0969594X.2014.961406.

Vignoles, V. L., Owe, E., Becker, M., Smith, P. B., Easterbrook, M. J., Brown, R., …Carrasco, D., … (2016). Beyond the “East–West” Dichotomy: Global Variation in Cultural Models of Selfhood. Journal of Experimental Psychology: General, 145(8), 966-1000. doi: 10.1037/xge0000175

2015

Alves, F., Elacqua, G., Koslinki, M., Martinez, M., Santos, H., & Urbina, D. (2015). Winners and losers of school choice: Evidence from Rio de Janeiro, Brazil and Santiago, Chile. International Journal of Educational Developement, 41, 25-34.

Alves, F., Regis, A., & Fish, G. (2015). Educação pública no Rio de Janeiro, novas questões à vista. In A. Cavalieri & A. O. Gonçalves (Eds.), Escolhas por estabelecimentos escolares: efeitos das características da família e do contexto de moradia. Rio de Janeiro: MAUAD Editora.

Castillo, J. C., Palacios, D., Joignant, A., & Tham, M. (2015). Inequality, Distributive Justice and Political Participation: An Analysis of the Case of Chile. Bulletin of Latin American Research, 34, 486-502.

Gazmuri, C., Manzi, J., & Paredes, R. (2015). Disciplina, clima y desempeño escolar en Chile. Revista CEPAL, 115, 115-128.

Jiménez, D., & Taut, S. (2015). Bildung in Lateinamerika: Strukturen, Entwicklungen, Herausforderungen. In V. Oelsner & C. E. Richter (Eds.), Das Bildungssystem Chiles unter besonderer Berücksichtigung der Rolle der Lehrerinnen und Lehrer als Schlüssel der Bildungsqualität. Berlin: Waxman-Verlag.

Palacios, D., & Berger, C. (2015). Are good students desirable friends? Evidence for friendship selection among elementary students. Estudios de Psicología, 36(2), 496-508.

Rodríguez, B., Manzi, J., Peirano, C., González, R., & Bravo, D. (2015). Reconociendo el mérito docente. Programa de Asignación de Excelencia Pedagógica 2002 – 2014. Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Santelices, V., Galleguillos, P., Gonzalez, J., & Taut, S. (2015). Un Estudio Sobre la Calidad Docente en Chile: El Rol del Contexto en Donde Enseña el Profesor y Medidas de Valor Agregado. Psykhe, 24(1).

Torres Irribarra, D., Diakow, R., Freund, R., & Wilson, M. (2015). Modeling For Directly Setting Theory-Based Performance Levels. Psychological Test and Assessment Modeling, 57(3), 396-422.

 

2014

Berger, C., & Palacios, D. (2014). Associations between Prosocial Behavior, Machiavellianism, and Social Status: Effects of Peer Norms and Classroom Social Contexts. The Journal of Latino-Latin American Studies, 6(1), 19-30.

Castillo, J. C., Madero, I., & Miranda, D. (2014). Educación, desigualdad y creencias distributivas: Evidencia del caso chileno. Sociedad Hoy, 24, 13-31.

Castillo, J. C., Miranda, D., Bonhomme, M., Cox, C., & Bascopé, M. (2014). Social inequality and changes in students’ expected political participation in Chile. Education, Citizenship and Social Justice, 9(2), 140-156.

Factor, R., Castilo, J. C., & Rattner, A. (2014). Procedural justice, religiosity and minorities. Police Practice and Research, 15(2), 130-142.

García-Zattera, M. J., Komárek, A. S., & Jara, A. (2014). A flexible AFT model for misclassified clustered interval-censored data (IT1402). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

García, M. R. (2014). Modelos de Evaluación Docente en el mundo e instrumentos utilizados para evaluar: Ventajas, desventajas y consideraciones para su elección (IT1403). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

González, J., Tuerlinckx, F., & Martín, E. S. (2014). On the unidentifiability of the fixed-effects 3PL model (IT1401). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

González, J., De Boeck, P., & Tuerlinckx, F. (2014). Linear mixed modeling for data from a double mixed factorial design with covariates. A case study on semantic categorization response times. Journal of the Royal Statistical Society: Series C (Applied Statistics).

Koslinski, M. C., Costa, M., Alves, F., & Ribeiro, L. C. Q. (2014). The Metropolis of Rio de Janeiro: a space in transition. In Residential segregation, school quasi-market and school segmentation in the context of Rio de Janeiro. In: Luiz Cesar de Queiroz Ribeiro. (Org.) (pp. 448-502). Rio de Janeiro: Letra Capital.

Taut, S., & Sun, Y. (2014). The Development and Implementation of a National, Standards-based, Multi-method Teacher Performance Assessment System in Chile. Educational Policy Analysis Archives.

Taut, S., Valencia, E., Palacios, D., Santelices, M. V., Jiménez, D., & Manzi, J. (2014). Teacher performance and student learning: linking evidence from two national assessment programs. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice.

 

2013

Boeck, P. D., González, J., & Tuerlinckx, F. (2013). Linear mixed modeling for data from a double mixed factorial design with covariates. A case study on semantic categorization response time (IT1301). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Carvacho, H., Zick, A., Haye, A., González, R., Manzi, J., Kocik, C., & Bertl, M. (2013). On the relation between social class and prejudice: The roles of education, income and ideological attitudes. European Journal of Social Psychology, 43, 272-285.

Castillo, J. C. (2013). Contrastes entre la desigualdad objetiva y subjetiva en Chile. Temas de la Agenda Pública, 57, 1-15.

Castillo, J. C., Miranda, D., Bonhomme, M., Cox, C., & Bascopé, M. (2013, Agosto). Mitigating the participation gap from the school: The role of civic knowledge and classroom climate. Artículo presentado en Research colloquium of the Data Processing and Research Center, Hamburg, Germany.

Castillo, J. C., Miranda, D., & Madero, I. (2013). Todos somos de clase media: Sobre el estatus social subjetivo en Chile. Latin American Research Review, 48(1), 155-173.

Castillo, J. C., Salamovich, A., & Madero, I. (2013). Clivajes partidarios y cambios en preferencias distributivas en Chile. Revista de Ciencia Política, 33(2), 469-488.

Castillo, J. C., Tham, M., & Palacios, D. (2013, Septiembre). Desigualdad, justicia distributiva y participación política en Chile. Artículo presentado en Congreso de la Asociación Latinoamericana de Sociología (ALAS), Santiago, Chile.

Cuadros, O., Palacios, D., & Berger, C. (2013, Julio). Estatus social y Creencias sobre agresividad y prosocialidad, como predictores de conductas agresivas en estudiantes chilenos. Artículo presentado en XXXIV Congreso Interamericano de Psicología (SIP), Brasilia, Brasil.

Davier, A. V., González, J., & Davier, M. V. (2013). Local Equating using the Rasch Model, the OPLM, and the 2PL IRT Model — or – What is it anyway if the model captures everything there is to know about the test takers? (IT1303). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Davier, M. V., & González, J. (2013). Statistical Models and Inference for the True Equating Transformation in the Context of Local Equating (IT1302). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

García, M. J. (2013, Octubre). Models for the analysis of mis-measured correlated response variables. Artículo presentado en XL Jornadas Nacionales de Estadística, Valparaiso, Chile.

González, J. (2013). Statistical Models for Test Equating, Scaling and Linking (IT1304). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

González, J. (2013). Book Review: Statistical Models for Test Equating, Scaling, and Linking. Applied Psychological Measurement, 37(4), 336-339.

González, J., & Von Davier, M. (2013). Statistical Models and Inference for the True Equating Transformation in the Context of Local Equating. Journal of Educational Measurement, 50(3), 315-320.

González, R., Manzi, J., & Noor, M. (2013). Identidad Social y Emociones Intergrupales: Antecedentes de las Actitudes de Perdón y Reparación Política en Chile. Psykhe, 22(2), 129-146.

Haye, A., Carvacho, H., Manzi, J., & González, R. (2013). Teorías infantiles del golpe de estado en Chile 25 años después. Psykhe, 22(2), 67-81.

Herrada, M., & Zapata, A. (2013). Mejoras en el desempeño docente de los profesores del sistema municipal (IT1305). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Manzi, J., & Preiss, D. (2013). International Guide to Student Achievement. In J. Hattie & E. Anderman (Eds.), Educational assessment and educational achievement in South America. London: Routledge.

Miranda, D., Castillo, J., Cox, C., Bascopé, M., & Bonhomme, J. (2013, Junio). Factors related to an open classroom climate and its impact on civic and expected political participation. Artículo presentado en XV Comparative Education World Congress: New Times, New Voices- WCCES, Buenos Aires, Argentina.

Miranda, D., Castillo, J., Cox, C., Bascopé, M., & Bonhomme, M. (2013, Septiembre). Socioeconomic background and expected political participation at school: individual and contextual mechanisms. Artículo presentado en Summer school “Rising Inequalities and their impacts on Societies, Levico, Italy.

Miranda, D., Castillo, J. C., Cox, C., Bascopé, M., & Bonhomme, M. (2013, Septiembre). Autoritarismo y Valores Democráticos en Estudiantes Latinoamericanos. Artículo presentado en Congreso de la Asociación Latinoamericana de Sociología (ALAS), Santiago, Chile.

Palacios, D. (2013, Octubre). ¿Selección o influencia? Explicando la similitud entre amigos en sus niveles de agresividad. Artículo presentado en XIII Jornadas Internacionales de Psicología Educacional, La Serena, Chile.

Palacios, D., & Berger, C. (2013, Julio). Bullying en adolescentes chilenos: Una aproximación desde el estatus social y las creencias del grupo de pares. Artículo presentado en XXXIV Congreso Interamericano de Psicología (SIP), Brasilia, Brasil.

Palacios, D., & Berger, C. (2013, Junio). Perfiles de estatus social y su asociación con indicadores de agresividad, prosocialidad y cohesión social en adolescentes chilenos. Artículo presentado en V Congreso Iberoamericano de Violencia Escolar (CIVES), Santiago, Chile.

Preiss, D., Castillo, J. C., Flotts, P., & San Martin, E. (2013). Assessment of argumentative writing and critical thinking in higher education: Educational correlates and gender differences. Learning and Individual Differences, 28, 193-203.

Preiss, D., Castillo, J. C., Grigorenko, H., & Manzi, J. (2013). Argumentative writing and academic achievement: A longitudinal study. Learning and Individual Differences, 8, 204-211.

Santelices, V., Taut, S., Araya, C., & Manzi, J. (2013). Consecuencias a Nivel Local de un Sistema de Evaluación de Profesores: El Caso de Chile. Revista Estudios Pedagógicos, 39(2), 299-328.

Taut, S. (2013, Agosto). High-stakes Teacher Evaluation in Chile: Professionalizing Teachers in a Perfect Market? Artículo presentado en EARLI 15th Biennial Conference, Munich, Germany.

Taut, S. (2013, Octubre). La importancia de la variable Género en el aula. Artículo presentado en Seminario Universidad de Playa Ancha, Valparaiso, Chile.

Taut, S. (2013, Agosto). Relationship between multiple measures of teaching quality and student learning: Evidence from Chile. Artículo presentado en EARLI 15th Biennial Conference, Munich, Germany.

Von Davier, M., González, J., & Von Davier, A. (2013). Local Equating using the Rasch Model, the OPLM, and the 2PL IRT Model – or – What is it anyway if the model captures everything there is to know about the test takers? Journal of Educational Measurement, 50(3), 295-303.

Zmerli, S., & Castillo, J. C. (2013, Septiembre). Income inequality and social trust in Latin American societies. Artículo presentado en 7th ECPR General Conference, Bordeaux, France.

 

2012

Araya, C., Taut, S., Santelices, V., Manzi, J., & Miño, F. (2012). Teoría subyacente del programa de asignación de excelencia pedagógica en Chile. Revista de Educación, 359, 530-553.

Castillo, J. C. (2012). Is inequality becoming just? Changes in public opinion about economic inequality in Chile. Bulletin of Latin American Research, 31(1), 1-18.

Castillo, J. C., Leal, P., Madero, I., & Miranda, D. (2012). Are the Chilean equally supportive? Analysis of the individual differences in money donations. Opinao Publica Review, 18(1), 154-176.

Claro, M., Preiss, D., San Martín, E., Jara, I., Hinostroza, E., Valenzuela, S., & Cortes, F. N., F. (2012). Assessment of 21st century ICT skills in Chile: Test design and results from high school level students. Computers & Education, 59(3), 1042-1053.

Grigorenko, E., Mambrino, E., & Preiss, D. (2012). Writing: a mosaic of perspectives. New York: Psychology Press.

Manzi, J., Flotts, P., & Preiss, D. (2012). Writing: A Mosaic of New Perspectives. In E. Grigorenko, Mambrino, & P. D. (Eds.), Design of a College-Level Test of Written Communication: Theoretical and methodological challenges (pp. 385-400). New York: Taylor and Francis.

Taut, S., & Escobar, J. (2012). El efecto de las características de los pares en el aprendizaje de estudiantes chilenos de enseñanza media (IT1201). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Taut, S., Escobar, J., & Valencia, E. (2012). La validez de la Evaluación Docente usando como criterio estimaciones de Valor Agregado de profesores de Enseñanza Media (IT1202). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

 

2011

Araya, C., Taut, S., Santelices, V., & Manzi, J. (2011). Validez consecuencial del programa de asignación de excelencia pedagógica en Chile. Revista Estudios Pedagógicos.

Bellegem, S. V., Manzi, J., & Martín, E. S. (2011). School System Evaluation by Value-Added Analysis under Endogeneity (IT1102). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Carrasco, D., Miranda, D., & Castillo, J. C. (2011). La percepción desigual de la desigualdad (IT1101). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Castillo, J. C. (2011). Legitimacy of inequality in a highly unequal context: Evidence from the Chilean case. Social Justice Research, 24(4), 314-340.

Castillo, J. C., Manzi, J., Leal, P., & Madero, I. (2011). Percepción de Riesgo, Confianza en los Tribunales y Actitudes hacia la Penalización (IT1103). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Madero, I. (2011). Inclusión y exclusión de género y clase al interior de la escuela chilena en 4 comunas del sur de Chile. Revista Estudios Pedagógicos, 37(2), 135-145.

Manzi, J., González, R., & Sun, Y. (2011). La Evaluación Docente en Chile. Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Manzi, J., Lacerna, P., Meckes, L., & Ramos, I. (2011). ¿Qué características de la formación inicial de los docentes se asocian a mayores avances en su aprendizaje de conocimientos disciplinarios?

Manzi, J., Mardones, R., Riveros, A., Toro, S., & Cortés, F. (2011). Propuestas para Chile. In Un enfoque de gestión para mejorar la eficacia legislativa en Chile. Santiago, Chile: Pontificia Universidad Católica de Chile – Centro de Políticas Públicas UC.

Martín, E. S., & Carrasco, A. (2011). Are quasi-markets in Education Meeting their Policy Purposes in Chile? Re-examining Empirical Hypothesis from Value-Added Models (IT1104). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Martín, E. S., González, J., & Janssen, R. (2011). An Item-Centered Standard Setting Procedure for Counts Data (IT1105). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Martín, E. S., & Marie-Rolin, J. (2011). How different are the fixed-effects and the random-effects Rasch-type models: A comparison through an identification analysis (IT1109). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Martín, E. S., & Rolin, J.-M. (2011). Identification of the 1PL Model with Guessing Parameter: Parametric and Semi-parametric Results (IT1106). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Preiss, D., San Martín, E., Alegría, I., Espinoza, A., Nuñez, M., & Ponce, L. (2011). Evidencias para políticas públicas en educación. In D. E. M. I. N. E. D. U. C. Centro (Ed.), Estructura y discurso en el aula matemática de primer ciclo: Enseñar matemáticas fomentando la apropriación privada de terminos y procedimientos. In Centro de Estudios MINEDUC (pp. 127-165). Santiago, Chile: MINEDUC.

Rodríguez, M., Ochsenius, H., Carreño, X., Muñoz, V., Bosch, A., & Mahías, P. (2011). Evidencias para políticas públicas en educación. In ¿Cuánto saben de matemática los docentes que la enseñan y cómo se relaciona ese saber con sus práctica de enseñanza? Santiago, Chile: Ministerio de Educación – Centro de Estudios MINEDUC.

Santelices, M. V., & Taut, S. (2011). Convergent validity evidence regarding the validity of the Chilean standards-based teacher evaluation system. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 18(1), 73-93.

Taut, S., Santelices, V., Araya, C., & Manzi, J. (2011). Perceived effects and uses of the national teacher evaluation system in Chilean elementary schools. Studies in Educational Evaluation, 37, 218-229.

Taut, S., Santelices, V., & Manzi, J. (2011). La Evaluación Docente en Chile. In R. G. Jorge Manzi, Yulan Sun (Ed.), Estudios de validez de la Evaluación Docente (pp. 157-175). Santiago, Chile: Pontificia Universidad Católica de Chile.

Taut, S., & Valencia, E. (2011). Evidencia de inequidad en el acceso a los docentes mejor calificados en la Enseñanza Básica chilena (IT1108). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Torres, P., Castillo, J. C., & Miranda, D. (2011). Authoritarianism, social dominance and trust in public institutions (IT1107). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

 

2010

Bellegem, S. V., Manzi, J., & Martín, E. S. (2010). School System Evaluation by Value-Added Analysis under Endogeneity (IT1006). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Carrasco, D., & Castillo, J. C. (2010). Sobre la estabilidad del autoritarismo: Un caso de medición de invarianza longitudinal (IT1008). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Castillo, J. C. (2010). The legitimacy of economic inequality: An empirical approach to the case of Chile. Boca R.: Dissertation.com.

González, J. (2010). Bayesian Methods in Psychological Research: The case of IRT (IT1005). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Hein, A., & Taut, S. (2010). El uso de información evaluativa externa con fines formativos en establecimientos educacionales chilenos. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 3(2), 160-181.

Marie-Rolin, J., & Martín, E. S. (2010). Identification of Parametric Rasch-Type Models (IT1009). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Martín, E. S., & González, J. (2010). Bayesian Identifiability: Contributions to an Inconclusive Debate (IT1003). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Martín, E. S., Rolin, J.-M., Jara, A., & Mouchart, M. (2010). On the Bayesian nonparametric generalization of IRT-type models (IT1004). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Preiss, D., & Sternberg, R. J. (2010). Innovations in Educational Psychology. Perspectives on Learning, Teaching, and Human Development. New York: Springer Publishing Company.

Taut, S., & Alkin, M. (2010). International Encyclopedia of Education. In P. Penelope, E. Baker, & B. McGaw (Eds.), The Role of Stakeholders in Educational Evaluation(629-635) 3 (pp. 629-635). Oxford: Elsevier.

Taut, S., Santelices, V., Araya, C., & Manzi, J. (2010). Theory underlying a national teacher evaluation program. Evaluation and Program Planning, 33(4), 477-486.

Taut, S., & Hein, A. (2010). El uso de información evaluativa externa con fines formativos en establecimientos educacionales chilenos (IT1001). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Taut, S., & Santelices, V. (2010). Convergent Validity of the Chilean Standards-Based Teacher Evaluation System (IT1002). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Tornero, B., & Taut, S. (2010). A mandatory, high-stakes national teacher evaluation system: Perceptions and attributions of teachers who actively refuse to participate. Studies in Educational Evaluation, 36(4), 132-142.

Valencia, E., Santelices, V., & Taut, S. (2010). Resultado de reevaluaciones y situación laboral de los docentes evaluados por el Sistema de Evaluación de Desempeño Docente entre 2003 y 2008 (IT1007). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

 

2009

Castillo, J. C. (2009). ¿Cuál es la Brecha Salarial Justa? Opinión Pública y Legitimación de la Desigualdad Económica en Chile. Estudios Públicos, 113, 237-266.

Martín, E. S., & González, J. (2009). Rendimiento en la prueba PISA: ¿Es posible entender los alcances y límites de las comparaciones entre países? (IT0902). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

Taut, S., Cortés, F., Sebastian, C., & Preiss, D. (2009). Evaluating school and parent reports of the national student achievement testing system (SIMCE) in Chile: Access, comprehension, and use. Evaluation and Program Planning, 32, 129-137.

Tuerlinckx, F., González, J., & Martín, E. S. (2009). Identified parameteres, parameteres of interest and their relationships (IT0901). Santiago, Chile: Centro de Medición MIDE UC.

 

2008

Taut, S. (2008). What have we learned about stakeholder involvement in program evaluation? Studies in Educational Evaluation, 34(4), 224-230.

 

2007

Taut, S. (2007). Defining evaluation capacity building: Utility considerations. American Journal of Evaluation, 28(1), 120.